søndag 13. januar 2013

-Den Nasjonalsosialistiske Ungdom-
Hentet fra;
"Kvinnen og Ungdommen i den Nasjonalsosialistiske Stat"


Dette skrives selvfølgelig for å belyse det norske folk
om hvor velfungerende den nasjonalsosialistiske stat i virkeligheten fungerte.

Den nasjonalsosialistiske oppfatting ser det som sin viktigste slikt å sikre nasjonens fremtid. Det svarer derfor til denne oppfatning, at ikke bare den tyske stat på enhver måte hjelper med å oppdra ungdommen, gjøre den dyktig og utdanne den, men at partiet i første rekke i rikets oppdrag oppfyller arbeidet med og for ungdommen.
Det gamle Tyskland hadde nok sine ungdomsforbund og ungdomsorganisasjoner, men de var bundet av "klasser" og konfesjoner eller på annen måte og bar bare bud om den splittelse innen den tyske ungdom, som også klart framgikk av det faktum at millioner av tyske gutter og piker vokste opp uten organisasjon eller kontroll.  Det gamle Tyskland hadde også sine lover og institusjoner med det gamle formål å hjelpe på undommens sunnhet, yrkesutdannelse og livsførsel, men alt dette var og ble tiltak av et system som selv var splittet, uten formål og høyst ufullkomment, og som derfor ikke greide annet enn å forsøke å rette på gamle skader, uten å ta fatt i problemets oppdragelse av og veiledning for ungdommen før slike skader oppsto. 

I den Nasjonalsosialistiske stat som gjør det tyske menneske til midtpunkt for alle sine handlinger, er over 8 millioner gutter og piker samlet i en eneste veldig organisasjon, Hitler Jugend.
Det er kanskje det mest karakteristiske ved denne nye tyske 
ungdomsbevegelse at staten i overensstemmelse med prinsippet: Ungdom skal ledes av Ungdom, har betrodd denne ungdom selv å gjennomføre alle sine oppdragende oppgaver. Det er ikke her stedet å skildre hele dette omfattende og velsignelsesrike verk, i dets uhyre mangfold og omtang, organisasjonsarbeid, arbeidet for å oppdra og dyktiggjøre ungdommen, et arbeid som ble fullført på få år under ledelse av det tyske rikets ungdomfører. 
Vi skal her bare gi et inntrykk av livsinnstillingen og livs utformingen hos denne tyske ungdom, som nå ikke lenger er spaltet opp etter foreldrenes herkomst eller formue, etter yrke og religion, en ungdom som enten vokste opp i bløtaktig vellevent, eller sank ned i elendighet, som enten var på jakt etter falsk romantikk eller gikk til grunne sedelig og moralsk.
Ved siden av det å skape en enhet av den tyske ungdom og dens orientering, ledet av ideen om et uatskillelig folkefellesskap, var den viktigste oppgave å ta seg av ungdommens helse. Forutsetningen for dette oppdragelses arbeid er den erkjennelse at den enkeltes og folkets sunnhet er absolutt nødvendig for å bevare nasjonenes kraft og arbeidsevne. Det er ikke slik at bare Hitlerungdommens mannlige og kvinnelige leger gjennom stadig tilsyn sikrer ungdommens helse. De unge får selv lagt midlene i sin hånd til å bevare og fremme sine legemlige anlegg og ferdigheter gjennom en naturlig utforming av sitt liv. Det er ideen om ungdommens selvstyre også på dette felt.

Side om side med den omfattende helseorganisasjon og dens virksomhet har vi oppgaver som sport og legemsøvelser, som har til formål å dyktiggjøre undommen også på den fysiske kulturs område og på bredest mulig grunnlag. I dag får hele den tyske ungdom sportslig trening i Hitlerungdommen, som fører den mot stadig bedre sportslige resultater. Hitlerundommens rikssportstevne forteller for hvert år om en stadig sterkere, sunnere og innsatsdyktigere ungdoms fysiske framgang. 
Hitlerungdommen "Schulungs"- arbeid fører de unge gutter og piker inn i den nasjonalsosialistiske verdensanskuelses tankeverden og åpner de unge sinn.
Den tyske ungdomsbevegelse trenger sine egne fristeder og Hitlerundommen har derfor skapt sine egne hjem. Overalt i de tyske fylker finner vi disse ungdomshjem, som foruten sine tjeneste rom inneholder et fest rom og rom for spesielle arbeider som utføres av Hitlerungdommens flyver,- motor,- marine- og pionergrupper. Disse ungdommenes hus tjener både "Schulung", oppdragelse og fellesskapstanken. 
En særlig plass i Hitlerungdommens tjeneste inntar den kulturpolitiske oppdragelse som skal føre den unge tyske gutt og pike inn i det veldige området som heter tysk kulturs og kunsts skapende virke, og skal vekke og fremme sansen for kunsten og det skjønne og anspore til egen skapende innsats på det kulturelle området.
Den tyske ungdom har på denne måte allerede tilkjempet seg en betydelig plass i folkets kulturlive og skapt seg en egen stil i litteraturen og kringkastingen, musikken og filmen. I intimt samarbeid med partiets og statens kulturpolitiske institusjoner tar den tyske ungdom del ikke bare i nasjonens kulturelle innsats, men er i seg selv bærer av det nye skapende kulturarbeid i Tyskland.
Fellesskapet og naturen opplever Hitlerundommen i særdeleshet gjennom arvisse turer og leire, som tar de unge gutter og piker ut fra byene til landet, til fjellene, til skogen og sjøen. Disse turer og leire skal vekke ungdommens sans for naturen og det bånd som binder den til naturen. Samtidig skal den tyske ungdom på denne måte lære sitt hjemland direkte å kjenne.
En sentral rolle ved disse turer gjennom Tyskland spiller ungdomsherbergene, som er gått over fra rene natteherberger til nasjonalsosialistiske oppdragelses sentra.

Mens folk i industrialiseringens tid tid strømmet fra landet inn i byen og en ødeleggende bondepolitikk etter verdenskrigen ødela det tyske landbruk og også på sin side satte igang flukt fra landet, stemmer det med de nasjonalsosialistiske grunnsettinger om bondestandens verdi og betydning for folkets beståen, at ungdommen beveges til å vende tilbake til landet. Hitlerungdommens landtjeneste, som fører den tyske ungdom ut i landarbeidet og oppdrar den til det, står i denne idés tjeneste.
Det dreier seg her ikke på noen måte bare om en tidsbegrenset forholdsregel for å få arbeid i gang eller om en organisasjon for å anbringe unge arbeidsløse. Landtjenesten er et middel til å gjenopprette forbindelsen mellom de unge og bondelivet og gi dem en mulighet for å bygge opp en eksistens på landet. En betydningsfull plass i hele den tyske ungdoms utdannelsesarbeid inntar det sosialistiske ungdomsarbeid. Og det at Nasjonalsosialismen har satt det skapende arbeid i høysetet igjen, har fått den største betydning for utdannelsen av arbeidets rekrutter.
I det nåværende Tyskland har ungdommen, i fullkommen motsetting til det demokratiske England, uavhengig av herkomst og eiendom alle sjanser til å komme fram økonomisk og sosialt. Det mest synlige vitnesbyrd om de omfattende og mangfoldige muligheter den unge tysker har for yrkesmessig videreutdannelse, for å øke sitt arbeid og gå fram, er en institusjon som er uten sidestykke i verden, riksyrkekonkurranse.
Her har hele den arbeidende tyske ungdom høve til hvert år å vise sine kunnskaper og ferdigheter i en edel arbeidets kappestrid. Denne konkurranse skjer ikke på grunnlag av gamle dagers yrkes opplæringsmetoder eller eksamensvesen, også den "ufaglærte" kan være med og bevise sine ferdigheter. Hvert år bedømmes alle konkurranseresultatene etter yrkes- og sosialpolitiske retningslinjer. Dette hjelper den begavede unge i hans yrke. Han får offentlig hjelp til sin utdannelse.

Riksyrkekonkurransene bidrar samtidig til stadig å forbedre og videreutvikle den tyske ungdoms yrkesutdannelse. Videre har en i Tyskland skapt en organisasjon som tar seg særlig av de spesielle yrkesbegavelser, som har til formål å hjelpe de unge av alle yrker og arbeidsgrupper, som i riksyrkekonkurransene har vist seg å ligge over gjennomsnittet, til å øke sine prestasjoner ytterligere, og derved bane veien for dem til topps.
På denne måte fjernes alle økonomiske og sosiale hindringer og skapes muligheten for den fulle utfoldelse av evner og begavelse. Derved hjelper den Nasjonalsosialistiske stat alle unge til å nå den høyest mulige utvikling, uansett hvem de stammer fra eller hvor fattige deres foreldre er.
Dette utvalgets sosiale system er kanskje også en av grunnene at det tyske folks arbeidsinnsats ustanselig er økt på alle områder av det økonomiske, vitenskapelige og tekniske liv. 
Særlig vidtrekkende betydning har også den nasjonalsosialistiske stat arbeidstrygd for ungdommen, som i det gamle Tyskland bare var gjenstand for helt utilstrekkelige forsorgsforanstaltninger. Ungdommens arbeids trygd anser en i det nye Tyskland som forutsettingen for enhver yrkesmessig arbeids økning. De forholdsregler og regulativer som gjelder ungdommens arbeids trygd og som er bestemt av sosiale, hygieniske og oppdragelsespolitiske synspunkter, gjelder vesentlig fastsettelse av arbeidstiden, arbeidets utforming og feriene.
Mangelen på kvinnelig arbeidskraft og hjelp i hus, landbruk og pleie, førte til at Hitlerundommen tok initiativet til å utdanne de unge piker som står i underorganisasjonen "Bund Deutscher Madel" til arbeid i huset, til sosialt arbeid, f. eks. som pleiersker og til arbeid på landet og altså på denne måte utdanne og fremme de anlegg for disse kvinnelige arbeider som er til stede. 
Helt fra 1936 har BDM hatt husholdningsskoler med årskurser som staten har godkjent. Disse kurser forbereder de unge piker for alle yrker i forbindelse med oppdragelse og pleie, barnehagelærerinne, kommunal søster, pleierske i hjemmene, spebarnsøster, sykesøster osv. og har følgende krav: Koking, husarbeid, ernæringslære, kjøkkenarbeid, hagestell osv.
Dertil sport, turer, folkedans, sang og musikk. Samtidig satte en i gang såkalte "husstells-år", som den unge pike tilbringer i en passende husholdning hvor hun får praktisk undervisning i alt som har med husets økonomi og stell å gjøre. Særlig karakteristisk for de tyske pikers vesen og bestrebelser i dag er fellesskapsverket "Glaube und Schønheit", "Tro og Skjønnhet", som har som formål å videreutdanne de piker som har særlige forutsetninger og anlegg på alle livets forskjellige områder.
Noen arbeidsfellesskaper tar seg av den tyske oppdragelse og utdannelse og utdannelse eller utdannelsen for bondeyrket, eller i verdensanskuelse og politikk eller kulturelt arbeid. her oppdras de unge piker til å føle og tenke bevisst og sunt i alle spørsmål som gjelder livsførsel og livsutforming, og lære å bruke alle ting riktig og praktisk i det daglige liv. Videre får pikene en utdannelse, som f. eks. skal gi dem forstand på og sans og smak for klær og pynt, interiørarkitektur, festarrangementer, musikk osv. Målet for fellesskapsverket
"Glaube und Schønheit" kan vel best karakteriseres som en streben etter skjønnhet, harmoni mellom legeme, ånd og sjel og fullkommenhet.

Dette er den virkelige tyske ungdom, som sunn og sterk og stolt arbeider for å bli dyktig i legemlig og åndelig henseende, som i sine hjem pleier fellesskapstanken, som på sine turer og i sine leire vokser seg sammen med sitt land og sitt lands natur. 
Dette er den ekte tyske ungdom som kappes om å yte sitt beste i riksyrkeskonkurransene, som utfører skapende arbeid på tysk jord under landåret, som øser viten og kunnskap ved høyskolene, som skaper nytt land og gjør det fruktbart under arbeidstjenesten og som soldater blir oppdradd til mot og dyktighet og til p gjøre som innsats for å forsvare folkets rett til å leve. 

Denne ungdom har ikke noe til felles med den oppspaltede ungdom i plutokratiske land, som enten blir oppdradd til hovenhet, ødselhet, tilbedelse av pengene eller bløtaktighet eller går for lut og kaldt vann i de engelske industribyers og nød områders fattigkvarterer!


-Derfor kjempes det for Nasjonalsosialismen; For vi ønsker en vital fremtid for vårt folk og at kommende generasjoner skal kjenne sine røtter og tilhørighet til blod, jord og minne...
Så hvor dypt er egentlig havet?


-Nasjonalsosialisten.

1 kommentar:

  1. Kai Murros: Why The European Left Is Dying ~Oxford University Speech.

    https://endzog.wordpress.com/2015/05/30/kai-murros-why-the-european-left-is-dying-oxford-university/

    SvarSlett